نوشته شده توسط : hiwebex

اصول طراحی منو در طراحی سایت یکی از عوامل موفقیت ایجاد سایت محسوب می شود. در این متن به چک لیست دستورالعمل UX برای کمک به کاربران اشاره خواهد شد.

دستورالعمل ایجاد منو در طراحی سایت

هم در برنامه های نرم افزاری و هم در وب سایت ها، کاربران برای یافتن محتوا و استفاده از ویژگی های آنها به منو در طراحی سایت نیاز دارند. از یک چک لیست استفاده کنید تا مطمئن شوید که منو در طراحی سایت شما به درستی عمل می کنند.

کمک به کاربران برای یافتن مسیر درست در وب سایت یا نرم افزار باید تقریبا در هر برنامه کاربردی و وب سایتی موجود باشد. با این حال، حتی در صورتی که کاربران نتوانند آنها را پیدا کنند، جالب ترین ویژگی یا محتوایی، بی فایده است. و حتی اگر جستجو در سایت قابل انجام باشد، معمولا نباید بر جستجوی منو در طراحی سایت به عنوان تنها راه برای هدایت کاربران تکیه کنید. اکثر طراحان این مسئله را می دانند و از برخی انواع منو در طراحی سایت استفاده می کنند.

منوهای مسیریابی فهرستی از دسته ها یا ویژگی های محتوا هستند که معمولا به عنوان مجموعه ای از لینک ها و یا آیکون های طبقه بندی شده همراه با شکل ظاهری متمایز از کل طراحی به حساب می آید. منوهای مسیریابی می توانند شامل نوارهای ناوبری و منوهای همبرگر باشند، اما نیازی به محدودسازی استفاده از این منو در طراحی سایت نیست.

منوها به قدری مهم هستند که می توانید آنها را تقریبا در هر وب سایت یا قطعه نرم افزاری که می بینید پیدا کنید، اما تمام انواع منو در طراحی وب سایت به شکل مشابهی ایجاد نمی شوند. اغلب کارشناسان طراحی سایت متوجه می شوند کاربران با منوهایی روبرو  هستند که گیج کننده بوده و یا به سختی پیدا می شوند.

می توانید با پیروی از این دستورالعمل ها برای منوهای کاربردی، از اشتباهات رایج جلوگیری کنید. در متن بعدی به این موارد اشاره خواهد شد. با ما همراه باشید.

متن بعد:

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: